برای خدمات کشاورزی، باغبانی با ما تماس بگیرین

نحوه کاشت درخت سیب در مازندران

نحوه کاشت درخت سیب از دانه
4.4/5 - (33 امتیاز)

نحوه کاشت درخت سیب در مازندران را در این مقاله برای شما مهندسین مشاور کشاورزی شرح می دهیم. شما می توانید سیب را از دانه بکارید، اما به خاطر داشته باشید که نوع درخت سیبی که در نهایت به آن می رسید ممکن است با دانه ای که کاشته اید یکسان نباشد.  به عنوان مثال، اگر شما یک مدل دانه سیب بکارید، ممکن است به درخت سیب مدل مورد نظر نرسید و نوع دیگری سبز شود. اما چندین کار و روش وجود دارد که باید انجام داد تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

نحوه کاشت درخت سیب در مازندران

نحوه کاشت درخت سیب در مازندران را در 4 بخش آورده ایم که با انجام این 4 بخش می توانید کاشت درخت سیب در مازندران
یا کاشت درخت سیب در باغچه حیاط منزل خود انجام دهید.

  • بخش اول: شبیه سازی فضای زمستان برای دانه سیب
  • بخش دوم : کاشت جوانه سیب در گلدان
  • بخش چهارم : کاشت درخت سیب در باغچه حیاط منزل خود
  • بخش سوم : مراقبت و نگهداری سیب در مازندران 

 

بخش اول: شبیه سازی فضای زمستان برای دانه سیب در مازندران 

File:Apple seeds - variety Minister von Hammerstein (aka).jpg - Wikimedia  Commons

1- دو نوع مختلف از دانه سیب را برای کاشت درخت سیب در منزل یا هر محل مورد نظر جمع آوری کنید. درختان سیب باید به صورت جفت کاشته شوند تا میوه بدهند. درختان سیب خود گرده افشانی نیستند، بنابراین برای گرده افشانی به نوع دیگری از درخت سیب نیاز دارند. می‌توانید دانه‌های سیبی را که در منزل مصرف میکنید استفاده کنید یا دانه‌های سیب را از فروشگاه خریداری نموده و با استفاده از طرز کاشت درخت سیب از دانه، این بذر را بکارید.

به خاطر داشته باشید که رشد یک درخت سیب از دانه هایی که جمع آوری کرده اید لزوماً تضمین نمی کند که درخت تولید شده از این دانه ها میوه دهد یا همان نوع سیب باشد. سعی کنید بذر درختان سیبی را بکارید که در منطقه آب و هوایی شما سازگار باشد، در غیر این صورت ممکن است درخت شما پس از کاشت درخت سیب از دانه در گلدان یا باغچه حیاط شما از بین برود.

نکته: اگر می‌خواهید سیب را برای میوه‌هایشان پرورش دهید، توصیه می‌شود نهال سیب را از نهال فروشی های سیب خریداری نمایید تا درخت سیب را از بذر پرورش دهید. همچنین باید در نظر داشته باشید که درختانی که از دانه کاشته می‌شوند 8 تا 10 سال طول می‌کشد تا میوه دهند، در حالی که یک نهال پیوندی در بازه زمانی بسیار سریع‌تری میوه می‌دهد.

2- برای کاشت اصولی درخت سیب در مازندران دانه های خود را بگذارید تا خشک شوند. هنگامی که دانه ها را از میوه بیرون آوردید و تکه های میوه چسبیده به دانه ها را از بین بردید، باید آنها را بگذارید تا خشک شوند. این بدان معناست در هوای ازاد بگزراید تا جایی که هیچ رطوبتی در پوسته بیرونی وجود نداشته باشد.

3-دانه های خود را با یک دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید. دستمال کاغذی و دانه ها را در یک کیسه پلاستیکی بسته یا جعبه درب دار پلاستیگی قرار دهید. ظرف شما هر چه باشد، مطمئن شوید که می‌توان آن را بسته نگه دارید.

4- برای کاشت درخت سیب با هسته در مازندران یا همان دانخ، دانه های خود را داخل یخچال قرار دهید. دانه ها به دوره ای از قرار گرفتن در معرض دمای سرد نیاز دارند. در واقع میخواهیم زمستان را برای دانه شبیه سازی شده است. در این مدت، دانه ها شروع به رشد و جوانه زدن می کنند. آنها باید 70 تا 80 روز در آنجا بمانند. دمای بذرها را در حدود 40 تا 50 درجه فارنهایت (4.4 تا 10 درجه سانتیگراد) نگهداری کنید، با دمای مطلوب 40 تا 41 درجه فارنهایت (4.4 تا 5 درجه سانتیگراد).
در صورت امکان، این کار را در زمستان واقعی انجام دهید تا زمانی که دانه ها را از یخچال خارج می کنید، با فصول واقعی هماهنگ شوند. کاشت جوانه های خود در اوایل بهار پس از آخرین یخبندان بهترین نتیجه را خواهد داشت.

5- برای آموزش پرورش درخت سیب با استفاده از دانه در مازندران هر چند وقت یکبار بررسی کنید تا از مرطوب ماندن دستمال کاغذی اطمینان حاصل کنید. مرطوب نگه داشتن دستمال کاعذی تا زمانی که دانه ها در یخچال هستند بسیار مهم است، بنابراین هر روز آنها را چک کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که دانه ها تا زمانی که در یخچال هستند، جوانه نمی زنند.

 

بخش دوم : کاشت جوانه در گلدان

1- در ادامه چگونه درخت سیب بکاریم و کاشت درخت سیب در گلدان مازندران باید گلدان و خاک خود را آماده کنید. بذرهای شما باید در بیرون در گلدان کاشته شوند. از گلدانی خوب استفاده کنید. دانه های سیب در خاکی با سطح PH خنثی بهترین رشد را دارند. گلدان ها را از خاک پر کنید و در خاک شکافی ایجاد کنید که یک تا دو برابر بزرگتر از بذر جوانه زده است.
هیچ چیز به خاک برای کاشت درخت سیب در گلدان اضافه ننمایید فقط می‌توانید برای تقویت برگ یا کمپوست اضافه کنید.

روش کاشت درخت سیب در مازندران را برای شما توضیح میدهیم
2- دانه را در قسمتی از خاک قرار دهید و سپس روی آن‌ها را بپوشانید بذر را فوراً آبیاری کنید تا خاک اطراف بنشیند.

3- بذر سیب در گلدان را در دمای اتاق نگه دارید. هنگام رشد در گلدان، بذر و خاک باید در دمای اتاق یا کمی بالاتر از آن نگهداری شود. بذر سیب در گلدان باید در بخش زیادی از روز به نور خورشید دسترسی داشته باشد، بنابراین قرار دادن آن در طاقچه ای که برای مدتی از روز نور خورشید را دریافت کند ایده خوبی است.

کاشت درخت سیب در مازندران را برای شما مرور میکنیم.

4- مراقب رشد نهال سیب خود باشید. چند هفته پس از کاشت، دانه های شما باید شروع به رشد برگ های کوچک کنند. از آنجا آنها بلندتر و قوی تر می شوند. آنها را تا زمانی که قوی به نظر برسند و خطر یخ زدگی باعث از بین رفت آنها نشود، در گلدان نگهداری کنید. اگر فکر می‌کنید گلدان نهال سیب از نهال سیب شما کوچکتر شده است، آن را به گلدان بزرگ‌تری منتقل نمایید و به آبیاری روزانه آن ادامه دهید.

بخش سوم : کاشت نهال سیب در باغچه حیاط منزل

طریقه کاشت نهال سیب در مازندران

1- مکانی را برای نهال درخت سیب خود انتخاب کنید باید محل مناسبی برای رشد و و نمو درخت سیب مناسب باشد. عوامل مختلفی وجود دارد که باید محل کاشت درخت خود را تعیین کند. اینها شامل

  • نور خورشید
  • خاک
  • فضا مناسب

در نحوه کاشت درخت سیب در مازندران است.

 

  • نور خورشید: درختان سیب به آفتاب کامل نیاز دارند. این بدان معناست که آنها باید هر روز شش ساعت یا بیشتر در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند. جایی که درخت خود را بکارید به مکان شما بستگی دارد. یک شیب رو به شرق معمولاً انتخاب خوبی است، اما شیب رو به شمال نیز ممکن است کارساز باشد. قبل از کاشت، گزینه های خود را برای مکان های احتمالی ارزیابی کنید.
  • خاک: درختان سیب ریشه های خیس را دوست ندارند. این بدان معناست که آنها باید در خاکی کاشته شوند که رطوبت را حفظ کند اما به خوبی زهکشی کند. خاک باید نسبتاً غنی و دارای سطح pH نسبتاً خنثی باشد.
  • فضا مناسب : از آنجایی که درخت خود از دانه می روید، به اندازه کامل رشد می کند به این معنی که ارتفاع آن به 6-9 متر می رسد . باید مطمئن شوید که فضای کافی برای رشد سیستم ریشه‌اش وجود دارد. برنامه ریزی کنید که درخت خود را حداقل 9.1 متر از درخت دیگری بکارید، به خصوص اگر دو درخت سیب را پشت سر هم می کارید.

2- بدانید چه زمانی شرایط برای پیوند مناسب است. وقتی نهال کوچک شما به اندازه‌ای بزرگ شد که کسی روی آن پا نمی‌گذارد یا فکر نمی‌کند علف هرز است، آن را با احتیاط و بدون بریدن ریشه بکارید. بهترین زمان از سال برای کاشت به مکان شما بستگی دارد. کاشت درخت سیب در پاییز می تواند خوب باشد. امی توانید در بهار هم بکارید. هنگامی که سرما رفته باشد.

3-هر گونه علف های هرز را در قطر 12 متری محل کاشت بردارید. نحوه کاشت درخت سیب در مازندران

4- نهال خود را در چاله بکارید، ریشه های درخت خود را به آرامی باز کنید تا در چاله ای که حفر کرده اید گره نخورند یا دسته نشوند. شروع به جایگزینی خاک در اطراف ریشه کنید. پس از پوشاندن ریشه ها، خاک را محکم به سمت پایین بکشید تا از شر هر گونه هوا که ممکن است در اطراف ریشه آویزان شده است خلاص شوید. بقیه سوراخ را با خاک نرم پر کنید.
مجدداً هیچ کود یا کمپوست پیر نشده ای به خاک اطراف درخت خود اضافه نکنید. کود در واقع می تواند ریشه های درخت جوان شما را بسوزاند.

5-درخت را به خوبی آبیاری کنید تا حفره های هوا از بین برود. پس از اینکه درخت خود را آبیاری کردید، مالچ بپاشید تا به شما در حفظ رطوبت نهال کمک کند. یونجه، کاه، یا تراشه های چوب سخت آلی به خوبی به عنوان مالچ درخت سیب عمل می کنند. مالچ باید به صورت دایره ای سه فوتی در اطراف درخت پخش شود. انجام این کار به حفظ رطوبت و جلوگیری از رشد علف و رقابت با ریشه های درخت جوان شما برای آب و مواد مغذی کمک می کند.

 

بخش چهارم : مراقبت و نگهداری درخت سیب در مازندارن

درخت خود را آبیاری کنید در حالی که درخت هنوز کوتاه است 15-20 سانتی متر قد درخت باید هر 10 تا 12 روز آبیاری شود. با رشد درخت، می توانید آبیاری را کاهش دهید، تا زمانی که خاک همچنان مرطوب بماند (اما نه خیس). با رشد آنها، نیاز به آبیاری کمتری خواهید داشت. اما در تابستان درخت خود را هر یک تا دو هفته یکبار آبیاری کنید.
در دیگر زمان‌های سال، می‌توانید به طبیعت اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد، مگر اینکه در یک منطقه بسیار خشک زندگی کنید. اگر چنین است، به خاطر داشته باشید که معادل یک یا 2.5-5 سانتی متر آب در هفته برای سال اول ایده آل است. مطمئن شوید که آن را خوب خیسانده اید، نه فقط یک پاشیدن. نحوه کاشت درخت سیب در مازندران

دفع آفات یکی از موارد مهم در زمینه طرز کاشت درخت سیب از دانه در مازندران می باشد، باید از درخت جوان خود محافظت کنید. اگر اطراف شما حیوانهای هایی هستند که آسیب به درخت می زنند برای محافظت از درختان خود در حین رشد، طولی از سیم مرغی را ببرید که به اندازه کافی بلند باشد تا درخت شما را بپوشاند و به اندازه کافی بلند باشد تا حلقه ای دور درخت ایجاد شود. درخت را در حال رشد تماشا کنید تا اندام ها در سیم گیر نکنند.
در مناطق کم فشار، سمپاشی درخت با اسپری خریداری شده یا خانگی نیز ممکن است موثر باشد.
حشرات را با اسپری نابود کنید. ممکن است در هنگام کاشت درخت سیب از دانه در مازندران، خود را در نبرد با حشراتی بیابید که باعث بیماری میوه شما می شوند. می توانید یک اسپری لوازم باغبانی بخرید تا آنها را دفع کنید.
با حشره سیب مبارزه کنید. اینها یکی از شایع ترین آفت ها برای درخت سیب هستند. در ماه یک یا دو توپ قرمز به اندازه بیسبال را در شاخه های درختان خود آویزان کنید. توپ ها را با چوب چسبناکی مانند تله درهم بپوشانید که می توانید آن را در فروشگاه های لوازم باغ خریداری کنید.

3- وقتی درختتان بزرگ شد، آن را کود دهید. درختان سیب شما باید هر بهار بارور شوند. درخت را پس از آب شدن آخرین برف (اگر برف بارید) و  قبل از اینکه درخت شروع به تولید جوانه کند، کود دهید. شما باید از کودهایی با محتوای نیتروژن و اکسید (NPK) 10-10-10 استفاده کنید. شما باید کود را زیر تاج درخت قرار دهید و به ازای هر  2.5 سانتی متر  از قطر تنه درخت، 23/0 کیلوگرم  از آن را بریزید. 

کاشت اصولی درخت سیب همیشه قبل از افزودن کود، آزمایش خاک را انجام دهید. بر اساس نتایج آزمایش خاک ممکن است نیاز به استفاده از کود آلی داشته باشد. نیتروژن بیش از حد باعث رشد بیش از حد رویش درخت می شود و تولید میوه را محدود می کند.

روش کاشت سیب درختی از کود مخصوص علف های هرز استفاده نکنید، این نوع کودهای ترکیبی می توانند به درختان سیب صدمه بزنند.

 

4- از هرس درخت سیب جوان خودداری کنید. چند سال اول حد امکان کمتر درخت سیب را هرس کنید تا میوه دهی را به تاخیر نیندازد. شما باید شاخه های مرده یا بیمار را هرس کنید. یک درخت سیب می‌خواهد قبل از اینکه تصمیم به ایجاد میوه  داشته باشد، رشد خوبی نیاز دارد، بنابراین اجازه دهید درخت سیب رشد کند تا شروع به بارور شدن بنماید. 

مراحل کاشت درخت سیب درخت جوان خود را از شر جوانه های نابجا خلاص کنید قبل از اینکه فرصت رشد به شاخه هایی داشته باشند که بعداً باید آنها را هرس کنید.

شما همچنین باید درخت را به نحوی هرس کنید تا یک شاخه اصلی باشد. اگر دو شاخهبه صورت عمودی رشد می کنند، شاخه درخت سیب کوچکتر را ببرید تا درخت بتواند تمام انرژی خود را به سمت تنه اصلی هدایت کند.

5- در روش کاشت سیب درختی در مازندران ، درخت خود را تربیت کنید این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شاخه‌های درخت شما باید برای به حداکثر رساندن میوه‌ای که درخت تولید می‌کند، شکل داده شود. هر شاخه ای که دارای زاویه 35 درجه یا کمتر از تنه درخت سیب باشد باید در زاویه بهتری هدایت داده شود (هر زاویه بزرگتر از 35 درجه از تنه). یک ساقه را به سمت پایین خم کنید تا تقریباً افقی باشد و آن را با نخ به پایه های زمین یا شاخه های پایین کاشت درخت سیب در خانه یا منزل حیاط خود ببندید. بگذارید چند هفته بسته بماند.

6- در روش صحیح کاشت درخت سیب در مازندران میوه بیش از حد در  شاخه می تواند چیز بدی برای درخت شما باشد، میوه اضافی می تواند شاخه های درخت را سنگین کند و کیفیت سیب های تولید شده را کاهش دهد. باید میوه را در هر شاخه کمتر کنید به طوری که در هر شاخه درخت سیب فقط یک یا دو سیب وجود داشته باشد و تقریباً بین 15 تا 20 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. 

7- در مراحل کاشت درخت سیب در مازندران  هنگامی که درخت شما میوه داد و پر شد، باید هرس سالانه آن را انجام دهید. این کار را زمانی انجام دهید که درخت خواب است. ساقه هایی که به شدت در حال رشد هستند را که به صورت عمودی رشد می کنند، جدا کنید (اینها معمولاً در قسمت های بالاتر درخت پیدا می شوند). باید شاخه های خشک، مریض یا شکسته و نیز اندام هایی را که به سمت درخت رشد می کنند یا از یکدیگر عبور می کنند، هرس کنید. 
شاخه های در حال رشد بسیار پایین را جدا کنید – به طور کلی، شاخه های درخت سیب شما در منزل درخت شما باید تقریباً  45 سانتی متر بالاتر از زمین شروع به رشد کند.
همچنین باید شاخه های ضعیف را که معمولاً در سطح زیرین شاخه ها رشد می کنند، جدا کنید. نحوه کاشت درخت سیب در مازندران

منبع: https://www.wikihow.com/Grow-an-Apple-Tree-from-a-Seed

 

نحوه کاشت درخت سیب در مازندران چگونه است؟

نحوه کاشت درخت سیب در مازندران از دانه در باغچه حیاط منزل یا هر محیط مد نظر خود را در این مقاله شرح می دهیم. شما می توانید سیب را از دانه بکارید، اما به خاطر داشته باشید که نوع درخت سیبی که در نهایت به آن می رسید ممکن است با دانه ای که کاشته اید یکسان نباشد. 

بهترین زمان کاشت درخت سیب در مازندران چه زمانی می باشد؟

بهترین زمان کاشت درخت سیب در مازندران و اینکه در چه قفصلی درخت سیب را بکارید را در این مقاله شرح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *